Uwaga! Zezwolenia na transport odpadów tracą ważność!

  • Drukuj
rozmiar tekstu w artykule:

Zgodnie z art. 234 ust. 2 ustawy o odpadach podmioty objęte obowiązkiem złożenia wniosku o wpis do rejestru muszą wykonać ten obowiązek w ciągu sześciu miesięcy od dnia utworzenia rejestru. Termin ten zatem mija 24 lipca 2018 roku.

Przedsiębiorcy zajmujący się transportem odpadów, muszą również złożyć wniosek o wpis do rejestru, by zachować dotychczasowe uprawnienia. Obecne zezwolenia posiadane przez transportujących odpady, w części dotyczącej terminu ważności, zazwyczaj posiadają zapis: zgodnie z art. 233 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach, zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym.

Załączniki do wniosku

Wniosek trzeba złożyć do marszałka właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności, a zakres informacji, jakie powinny się w nim znaleźć, określa art. 53 ust. 5 ustawy o odpadach.

Do wniosku o wpis do rejestru, składanego w formie pisemnej, trzeba dołączyć:
1. uwierzytelnioną kopię dowodu uiszczenia opłaty rejestrowej, jeśli przedsiębiorca podlega obowiązkowi jej uiszczenia (transportujący są zwolnieni z opłaty rejestrowej),
2. oświadczenie o spełnieniu wymagań niezbędnych do wpisu do rejestru lub oświadczenie o braku okoliczności skutkujących wykreśleniem z rejestru oraz oświadczenie potwierdzające, że dane zawarte w tych wnioskach są zgodne ze stanem faktycznym.

Wzór wniosku o wpis do rejestru można znaleźć w rozporządzeniu ministra środowiska z 13 grudnia 2017 roku w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru (Dz.U. z 2017 r. poz.2458).

Wnioski w wersji edytowalnej znajdują się również na stronie internetowej pod następującym adresem: www.bdo.mos.gov.pl.

Przydatne informacje

Marszałek województwa, dokonując wpisu do rejestru, tworzy indywidualne konto w BDO i nadaje podmiotowi indywidualny numer rejestrowy. Przedsiębiorca jest zawiadamiany o nadanym numerze rejestrowym, o aktywacji konta oraz o identyfikatorze (loginie) i haśle dostępu do tego konta. Przedsiębiorcy transportujący odpady są zwolnieni także z opłaty rocznej.

Wniosek zawiera odpowiednio wszystkie wymagane informacje, o których mowa w art. 52 ust. 1 ustawy o odpadach, stosownie do zakresów działalności, którą podmiot wykonuje lub zamierza wykonywać. Zatem transportujący odpady przygotowując formularz rejestrowy, wypełnia odpowiednio „Dział I. Dane podmiotu” oraz „Dział VII. Transportujący odpady”.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!