Uwaga! Zezwolenia na transport odpadów tracą ważność!

  • Drukuj
rozmiar tekstu w artykule:

Zgodnie z art. 234 ust. 2 ustawy o odpadach podmioty objęte obowiązkiem złożenia wniosku o wpis do rejestru muszą wykonać ten obowiązek w ciągu sześciu miesięcy od dnia utworzenia rejestru. Termin ten zatem mija 24 lipca 2018 roku.

Przedsiębiorcy zajmujący się transportem odpadów, muszą również złożyć wniosek o wpis do rejestru, by zachować dotychczasowe uprawnienia. Obecne zezwolenia posiadane przez transportujących odpady, w części dotyczącej terminu ważności, zazwyczaj posiadają zapis: zgodnie z art. 233 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach, zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym.

Załączniki do wniosku

Wniosek trzeba złożyć do marszałka właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności, a zakres informacji, jakie powinny się w nim znaleźć, określa art. 53 ust. 5 ustawy o odpadach.

Do wniosku o wpis do rejestru, składanego w formie pisemnej, trzeba dołączyć:
1. uwierzytelnioną kopię dowodu uiszczenia opłaty rejestrowej, jeśli przedsiębiorca podlega obowiązkowi jej uiszczenia (transportujący są zwolnieni z opłaty rejestrowej),
2. oświadczenie o spełnieniu wymagań niezbędnych do wpisu do rejestru lub oświadczenie o braku okoliczności skutkujących wykreśleniem z rejestru oraz oświadczenie potwierdzające, że dane zawarte w tych wnioskach są zgodne ze stanem faktycznym.

Wzór wniosku o wpis do rejestru można znaleźć w rozporządzeniu ministra środowiska z 13 grudnia 2017 roku w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru (Dz.U. z 2017 r. poz.2458).

Wnioski w wersji edytowalnej znajdują się również na stronie internetowej pod następującym adresem: www.bdo.mos.gov.pl.

Przydatne informacje

Marszałek województwa, dokonując wpisu do rejestru, tworzy indywidualne konto w BDO i nadaje podmiotowi indywidualny numer rejestrowy. Przedsiębiorca jest zawiadamiany o nadanym numerze rejestrowym, o aktywacji konta oraz o identyfikatorze (loginie) i haśle dostępu do tego konta. Przedsiębiorcy transportujący odpady są zwolnieni także z opłaty rocznej.

Wniosek zawiera odpowiednio wszystkie wymagane informacje, o których mowa w art. 52 ust. 1 ustawy o odpadach, stosownie do zakresów działalności, którą podmiot wykonuje lub zamierza wykonywać. Zatem transportujący odpady przygotowując formularz rejestrowy, wypełnia odpowiednio „Dział I. Dane podmiotu” oraz „Dział VII. Transportujący odpady”.

Our website is protected by DMC Firewall!