dzisiaj jest: 8 maja 2024 r.   ::    imieniny: Stanisław, Eryk, Liza

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Zawilec Gajowy, Kokorycz
Dwór I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej
Panorama Tuchowa z widokiem na Bazylikę Mniejszą pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny
Pałac Janowice w Janowicach k. Zakliczyna
Zawilec Gajowy, KokoryczPark Krajobrazowy Pasma Brzanki

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Numer teleplatformy pierwszego kontaktu

Narodowy Fundusz Zdrowia pod koniec maja uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Jest ona uzupełnieniem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej i miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, w czasie, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta.

 

Z pomocy TPK można skorzystać dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 – jeden dla całej Polski

Pod numerem TPK dyżurują pielęgniarki, położne i lekarze, gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Telefony są odbierane od poniedziałku do piątku w godz. 18 – 8 rano kolejnego dnia oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta.

Średni czas oczekiwania na połączenie z TPK wynosi zaledwie kilkanaście sekund. Podczas rozmowy personel medyczny udziela konsultacji dotyczących stanu zdrowia, w razie potrzeby może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.

ulotka przedstawiająca szczegóły programu teleplatformy pierwszego kontaktu

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci dzwoniącemu pacjentowi:

• wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

• kontakt z lekarzem POZ w godzinach pracy poradni

• wezwanie zespołu ratownictwa medycznego – w przypadku stwierdzenia stanu nagłego

• zagrożenia zdrowia i życia.

TPK obsługuje połączenia w języku polskim, angielskim, rosyjskim oraz ukraińskim. Co istotne, z konsultacji mogą również skorzystać osoby niesłyszące. Z myślą o nich w ramach Teleplatformy Pierwszego Kontaktu działa wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Szczegóły dotyczące TPK są dostępne na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia:

https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/

 

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt