dzisiaj jest: 27 kwietnia 2024 r.   ::    imieniny: Felicja, Teofil, Zyta

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Programy Unii Europejskiej

Grant 3 w ramach "Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej - Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych"

baner fepr rp m ueefs

Powiat Tarnowski otrzymał dofinansowanie na realizację Grantu 3 w ramach „Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej - Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych” 10 Oś Priorytetowa Wiedza i kompetencje Działanie 10.1 Rozwój Kształcenia Ogólnego Poddziałanie 10.1.6 Cyfryzacja szkół prowadzących kształcenie ogólne RPO WM na lata 2014-2020 na zajęcia indywidualne i grupowe z młodzieżą borykającą się z problemami w związku ze skutkami pandemii COVID-19.

Celem projektu grantowego jest zniwelowanie u uczniów skutków postpandemicznych pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkoły, w tym działania wspomagające psychologicznie uczniów w nadrobieniu braków edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań takie jak: wsparcie uczniów przez psychologów/pedagogów.
Młodzież po okresie wymuszonej edukacji zdalnej boryka się z szeregiem problemów psychicznych m.in. zaburzenia nastroju, problemy związane z relacjami, samotnością, wycofanie się z jakichkolwiek realizowanych wcześniej aktywności, trudności z nauką i koncentracją oraz problemy w kontaktach międzyludzkich.
Na potrzeby projektu przeprowadzono elektroniczne ankiety wśród uczniów, na podstawie których sprecyzowano cele i założenia odpowiadając tym samym na problemy i potrzeby młodzieży.
Projektem zostaną objęte Licea Ogólnokształcące.

W ramach projektu zaplanowano w :

  • LO Tuchów 2 gr x 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych,
  • LO w ZSOiZ Ciężkowice 2 gr x 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych,
  • LO w ZSOiZ Gromnik 3 gr x 10 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych,
  • LO w ZSLiT Wojnicz 1 gr x 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych,
  • LO w ZSP Zakliczyn 4 gr x 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych.

Realizacja projektu zaplanowana jest na rok szkolny 2022/2023.
Realizacja projektu będzie odbywała się na analogicznej zasadzie jak obecnie realizowane projekty. Do projektu zaangażowani zostaną specjaliści psychologowie/ pedagodzy wyłonieni w postepowaniu przetargowym/rozeznaniu rynku.

Wartość projektu to 38 700,00 zł. Projekt jest w 100% dofinansowany ze środków zewnętrznych, 85 % pochodzi z Unii Europejskiej a 15 % z Budżetu Państwa.

Plakat - Grant 3 w ramach "Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych"


Zakończyła się realizacja zajęć „Rozwiązywanie problemów” - działań wspomagających psychologicznie uczniów w nadrobieniu braków edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań tj.: wsparcie uczniów przez psychologów / pedagogów w celu zniwelowania u uczniów skutków postpandemicznych pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkoły.

W zajęciach uczestniczyli zakwalifikowani uczestnicy zgodnie z kryteriami określonymi w Regulaminie Rekrutacji i uczestnictwa.
Zajęcia odbywały się według ustalonego harmonogramu, nie kolidowały z zajęciami szkolnymi realizowanymi w ramach podstawy programowej.
Zajęcia prowadzone były według programu zajęć opracowanego przez ekspertów.
Aby sprawdzić, czy realizowany program osiągnął zamierzone efekty i cele dokonano jego ewaluacji.
Narzędziem ewaluacji były ankiety dla młodzieży przeprowadzone przed pierwszymi zajęciami i po ich zakończeniu.
Ankieta na wejście miała na celu sprawdzenie wyjściowego poziomu wiedzy. Ankieta na zakończenie zajęć pokazała osiągnięty poziom wiedzy i umiejętności po zrealizowaniu zaplanowanego materiałuw ramach zajęć grupowych / indywidualnych.
Wyniki ankiet na rozpoczęcie i zakończenie zostały zestawione, w celu potwierdzenia uzyskanego efektu tj. przyrostu wiedzy i umiejętności przy równoczesnym spełnieniu wymogu obecności na co najmniej 80% zajęć. Pozytywny wynik gwarantował otrzymanie zaświadczenia. Wszyscy uczestnicy otrzymali zaświadczenia.

Tematyka prowadzonych zajęć dotyczyła m. in.:

  • technik uczenia się i zapamiętywania, sposobów na zmniejszenie stresu,
  • współpracy w grupie, uważność i aktywnego słuchania,
  • budowania motywacji wewnętrznej – strategia i techniki,
  • psychologicznych postaw uczenia się,
  • nastawienia na rozwój,
  • autoprezentacji – dostrzegania mocnych stron swojej osobowości i poczucia własnej wartości,
  • poznawania siebie – swoich słabych i mocnych strony, odkrywania swojego potencjału,
  • radzenia sobie z emocjami i stresem,
  • efektywnej współpracy w zespole i sposobów rozwiązywania problemów,
  • poprawiania swojej motywacji,
  • asertywności i porozumienia bez przemocy,
  • technik skutecznego uczenia się,
  • nastawienia na rozwój,
  • wzmacniania odporności psychicznej.

Zajęcia prowadzone były w salach szkolnych.
Podczas zajęć zostały zapewnione materiały biurowe, piśmiennicze i szkoleniowe.
W ramach Grantu przeprowadzono dla:

  • 2 grup młodzieży po 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych w Liceum Ogólnokształcącym w Tuchowie,
  • 2 grup młodzieży po 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych w LO w ZSOiZ w Ciężkowicach,
  • 3 grup młodzieży po 10 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych w Liceum Ogólnokształcącym w ZSOiZ w Gromniku,
  • 1 grupy młodzieży - 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych w Liceum Ogólnokształcącym w ZSLiT w Wojniczu,
  • 4 grup młodzieży po 15 godz. zajęć grupowych i 10 godz. zajęć indywidualnych w Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie.

Uczestnicy zarówno kobiety i mężczyźni, jak i osoby z niepełnosprawnościami uczestniczyły w równym stopniu w oferowanych formach wsparcia. Ze środków projektowych kobiety, mężczyźni, jak i osoby z niepełnosprawnościami otrzymali wsparcie równe pod względem finansowym pozwalając kobietom, mężczyznom, jak i osobom z niepełnosprawnościami w równy sposób korzystać ze wsparcia EFS. Zarówno kobiety, mężczyźni, jak i osoby z niepełnosprawnościami otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu, niezależnie od stereotypów płci.
Ze wsparcia w ramach zadania skorzystało 147 uczniów/ uczennic.
Zostało zapłacone wynagrodzenie wykonawcom za przeprowadzenie zajęć.
Wartość zadania ostatecznie wyniosła 38 050 zł.

Galeria zdjęć

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt